Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przejście z Benzyna >> Diesel

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przejście z Benzyna >> Diesel

    wszelkie "naklejki" to wiocha

  • #2
    Przejście z Benzyna >> Diesel

    Ale dzika sprawa.
    Moja święta krowa (Nissan Primera) jest teraz na kuracji wzmacniającej i od jakiegoś czasu smigam Taty Octavią'2000 z silnikiem AGR lekko dłubniętą 90>>133KM

    Strasznie dzowna jest harakterystyka tego silnika, bardzo wąski przedział obrotowy i strasznie trzeba się namieszać lewarkiem dziwgni zaminy biegów ale za to tak miło w fotel ciśnie.

    Jednak osaigi są strasznie kiepawe, moja primerka niby 155 kucy ale bez problemu schodzi na G-techu do poziomu 7,5 sek do tych 60 mil a skodzinka niby 22 konie mniej ale osaigi dupawe rzędu 9,4 - 9,2 i do tego zeby do tych 60 mil dobić trzeba zapiąć III beig i to dośyć wcześnie.

    Ale za to jaki ma plus dzisaj cały dzień nią smigałem po warszawce i średnia splanai według komputera 5,4 litra ropki jestem w szoku !

    Komentarz


    • #3
      no to niezły ten Nissan on też dłubany? jaki rok? :?
      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
      www.wasilewski-foto.pl
      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

      Komentarz


      • #4
        '96 lekko dłubany... Purchawa miał okazje sprawdzić się ze mną keidyś na S... chociaż wtedy sprzeglo komepletnie mi nie trzymalo i daltego dostał takie małe baty

        Swoją poasja zaraziłem tate i teraz się bierzemy za Octavke - będą dwa turbo wozy w rodzinie - mojego premiera na czwartek

        Komentarz


        • #5
          Taty Octavią'2000 z silnikiem AGR lekko dłubniętą 90>>133KM
          czy dobrze pamiętam, ze u Twojego taty jest box? :roll:

          Komentarz


          • #6
            Nie nie ja jestem tu nowy - nawet nie wiem jak zdjecie pod Nikiem zpaodać

            U taty zostałwywalony katalizator, zatkany EGR, program jakiś od gościa z Częstochowy i do tego wtrsyki z ASV to takie początki moje w usprawnianiu disela - przyznam ze bestja jest holernie podatna i z każdą wizytą na hamowni coś przybywa

            Komentarz


            • #7
              Naucz sie jezdzic dieslem i bedziesz mial lepsze czasy na gtechu.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                Włąsnie cholera wie kiedy zmieniać biegi ?
                Czy trzymac go w zakresie 2000 a 3000 czy ciagnąć pod 4000 no nie mam pojecia.
                Mojego bezyniaka to do oporu 6500 i obr spadały na 4200 i to szło...

                Będzie sucho będzie trakcja to można sie podszkolić i sprawdzić jak bedzie optymalnie

                Komentarz


                • #9
                  Spójrz na wykres z hamowni i wszystko będzie jasne.

                  Często nie warto mocno kręcić diesla.

                  Ale wszystko zależy od charakterystyki (Przebieg mocy/momentu w funkcji obrotów)
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz


                  • #10
                    zakresu 2-3 kobr/min nie polecam zbytnio, szczególnie w dłubniętym TDI. Przy 2k z reguły mamy max moment i (przynajmniej u mnie) przeniesienie napędu nie wydala. Lepiej działać w zakresie powyżej 2,5-3,5k. Przynajmniej niec nie telepie.Ciągnięcie do 4k nic nie daje-no chyba że to ostatni bieg i długa trasa a mało casu 8)
                    Pozdrawiam
                    Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

                    Komentarz


                    • #11
                      Coobcio slyszalem ze koszt przeróbki Twojego nissana na turbo to ok 3 tys zł? :roll: ...kto Ci to robi?...czy Ty przypadkiem wczesniej nie podnosiłeś sprezania?

                      Komentarz


                      • #12
                        Spręzanie podnosiłem do takeigo poziomu jakie wystepuje w silniku SR20DE - czyli 10:1, to jest instalacja totalnie soft doladowanie ok. 0,5 bara i chailbym zeby na początku bylo tak 220 koni bez elektronii sterującej - jedynie to będe to stroić opornikami potpiętymi to tu to tam...


                        Ps. tak jak przeanalizowałem wykres hamowaniany ojca skody który znajduje w tym wątku (na samym dole): Forum - Octavia Club Polska

                        to najlepszy cia teoretycznie jest miedzy 2000 a 2800 bo wówczas jest pod noga 300Nm ale zeby się w nim znajdywać to strasznie trzeba się namachać lewarkiem zmiany biegów a to jak wiadomo zabiera sporo czasu :wink: no chyba zeby zastosować cośw rodzaju shortshifter :P

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez coobcio
                          chailbym zeby na początku bylo tak 220 koni bez elektronii sterującej - jedynie to będe to stroić opornikami potpiętymi to tu to tam...

                          powodzenia k

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez coobcio
                            Ps. tak jak przeanalizowałem wykres hamowaniany ojca skody który znajduje w tym wątku (na samym dole): Forum - Octavia Club Polska

                            to najlepszy cia teoretycznie jest miedzy 2000 a 2800 bo wówczas jest pod noga 300Nm ale zeby się w nim znajdywać to strasznie trzeba się namachać lewarkiem zmiany biegów a to jak wiadomo zabiera sporo czasu :wink: no chyba zeby zastosować cośw rodzaju shortshifter :P
                            pamiętaj, że ważne jest w jaki zakres obrotów wpadasz PO wrzuceniu wyzszego biegu :!: Jak zmienisz przy 2800 to IMO wpadniesz sporo poniżej 2000 i dupa z przyśpeszania :roll:

                            [ Dodano: Pią Mar 18, 2005 13:19 ]
                            Zamieszczone przez
                            powodzenia k
                            no u Grabowskiego to możlwie patrząc na moje 435Nm :lol: k
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz


                            • #15
                              Włąsnie w Octawce jest stosunkowo wąsko zestopniowana skrzynia biegów...
                              Jak przy 3000 się zmienia to spadaja włąsnie w granice 2000 z haczykiem.

                              No nic jak będzie jakiś spot to z chęcia podajde ze swoim G-techem i będziemy robić testy - niech się tylko zrobi sucho

                              Co do Grabowsekigo to dziwna sprawa, jak hamowałem swoja Primere u Marka to mi wyszlko ze mam 199nm a u GMS spadło do 183nm...

                              HAMOWNIA HAMOWNI NIE RÓWNA ! ! !
                              Jak ktoś się hamuje na jednej to zeby widizeć róznice w modach to niech tylko na nią uczęszcza

                              Komentarz


                              • #16
                                Nissan sie robi u Grabowskiego?........a to diametralnie zmienia postać rzeczy :lol:

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez
                                  Nissan sie robi u Grabowskiego?........a to diametralnie zmienia postać rzeczy :lol:
                                  Nie no, myślę, że Nissan się tylko mierzy u Grabowskiego :wink: Ale z tamtej hamowni to kilka słynnych wyników pochodzi, typu Seryjne SC 1.1 64KM :rofl czy moje 435Nm (40Nm z nieba) :szeroki_usmiech
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nissana robe ze znajomymi u p. Grabowskiego tylko bede hamować i regulować westgata i skłąd mieszanki - sposobami na maksa druciarskimi bo narazie nei sta mnie na SMT6 ;/

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      a nie myslałeś żeby uzbierać te pare setek na SMT i zestroić to w miare porządnie?
                                      :arrow: Powertronic............silnik jest droższy :wink:

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        U mnie doskolanle efekty daje opornik, można dobierać jego rezystancję i np. ustawić AFR prawie na seryjnym poziomie albo pojsc na calość ze auto będzie walić na czarno i strzelać co chwila...

                                        Ps. Wczoraj wieczorem ale mialem jazdy skodą na ul. Fildorfa ciąłem się spod swiatel ze OCRą TDi -110 konna taka jak moja kombi ale kolor lekko niebieskawy ale dostała mega baty tatiego AGR naprawdę daję rade, chiciaż strasznie się muli powyżej 180 km/h :x

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zrobilem kiedyś wykres momentu obrotowego na kołach w AGRrze:


                                          Widać z niego że żeby osiągnąć najlepsze przyspieszenie trzeba zmieniać tuż przed "odcięciem"
                                          www.dynosoft.pl

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Majac okazje startowac w Modlinie wykorzystalem ja, zeby przetestowac dwie rozne opcje przejazdu.

                                            Za pierwszym razem ciagnalem do ok. 4000-4100 rpm, za drugim do czerwonej kreski. Czas drugiego przejazdu byl lepszy mimo subiektywnie gorszego startu.

                                            Z tym, ze wykres z hamowni w tamtym czasie mialem taki, ze samochod cignal caly czas plasko do ok. 5000 rpm.
                                            Jesli ktos ma soft, w ktorym moc zalamuje sie wczesniej, albo seryjne auto to oczywiscie nie ma sensu ciagnac na pale.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ja ciągne do czerwnoego jak trzeba, chociaż limiter mam tak przesunięty, że od ostatniej modyfikacji nie zdażyło mi sie pociągnąć do odcięcia.
                                              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                              czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Pytanie mam do spalania coobcio - przy jakiej Ci jezdzie wyszlo po Warszawie 5,4 - w weekend na AK na jalowym biegu?? :wink:
                                                Cobym nie robil, to ponizej 6 nie moge zejsc, 6,5 to norma po Wawce...
                                                Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Jezeli spalanie wzial z komputera, to po wirusie na 99% jest zanizone.
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X